Nyt on kulunut pitkä aika kun olen viimeksi saanut kirjoitettua tänne mitään.Tässä välissä on käynyt vieras tampereelta ja voi sitä hulinaa kun vanha ja pentu tipsu tutustui välillä piti mummu koiran toki pentua opettaa talon tavoille.tupperitkin oli ja meni sain juuri ne jutut mitä olin toivonutkin saavani.nyt saan helpommin raastettua juttuja itse sekä tehtyä suikaleita mistä vaan kun on tarpeeksi iso pysymään asennossaan.Tosin nicer disceriä olen harkinnut mutta se on mulle niin kallis et täytyy toivoa että saisin joksikin lahjaksi mutta nyt alkaa olla kipot ja välineet sellaisessa mallissa et kun vielä keittiö saataisiin pyörätuoli ystävälliseksi niin pystyn varmaan sen 60% ruuasta tehdä ihan itsekin.ja sehän mulla on tarkoituksena että tarvitsisin avustajaa mahdollisimman vähän.no sieltä marghareta säätiöstä yritän saada minun tarpeisiini toimivaa sänkyä ja ehkä tukilinjasta sitä "oma osuutta" keittiörempasta mutta yksikään hakemus ei ole vielä lähtenyt.Avustaja2 on ollut nyt 4 vko sairaslomalla niin tytär on sijaistanut pääasiassa häntä mutta tehnyt myös avustaja1 sairaspoissaoloja kivan tilin neiti sai mutta tili tuli tili meni samantien kun on niin paljon houkutuksia joka paikassa.Itse olin myös viime viikonloppuna hope-tapahtuman tausta joukoissa teimme varmaan satoja leipiä kahtena päivänä majoittujille ja taukotilaan.itse tilaisuuksiin en edes tahtonut mennä joten mun kannalta hope-tapahtuma oli kiva näin viimeisellä kerralla.Toki olen shoppailemassakin ollut bestiksen kaa kun hän halusi hope-tapahtumaan uudet vaatteet.Nyt kun tyttären vaate asiat ovat kunnossa,  tytärhän sai yhdeltä seurakuntalaiselta paljon vaatetta ja lahjotetaan palstaltakin hän sai vaikka ne oli s-kokoa ne housut oli silti liian suuria mietin juuri kannattaako niitä pienentää ompelijalla niitä kun oli silti 6 farkut jotka oli muuten ok mutta vaan isot hänelle.Itse tarvisin kans parit farkut ja muutamat siistit kangashousut ei siis mitään oloasun housuja siltikään ( koko xl-xxl tai tuumissa 50) kangashousut tuntuu kivemmilta kun istuu koko ajan ja ehkä jokunen puserokin olisi kiva löytää.mutta katsotaan sitä sitten en tiedä viitsinkö olla itselle pyytämässä kun tytär juuri sai mahtavasti vaatetta.maalauskurssilla olen käynyt työväen opistolla erityis ryhmien tunnilla meitä on siellä hyvin erilaisia maalareita ja piirtäjiä.itse teen vanhanaikaisista posliini ruukuista asetelmää koetan opetella perspektiiviä ja pakopisteitä.tanssiakin kävin koettamassa mutta siinä tultiin mun makuun hiukan liikaa iholle se on myös erityisryhmille suunnattu (dance ability).Uuden pyörätuolinkin saan 3 viikon kuluttua samaa mallia kun nykyinen kushal k-5siitä tulee joko vaalea turkoosi tai puhtaan valkoinen riippuen onko saksassa kaikkia värejä saatavissa nyt mitä malli levyissä on.

Tämmösiä mietteitä tänään.

-Rea-