(Tämä kirjoitus on osittain kirjoitettu jo viikko sitten)

Kello on jo hävyttömän paljon ja mun pitäisi olla jo nukkumassa, mutta tuntuu etten vaan saa rauhotuttua ilman jotakin näpyttelyä.Tällä viikolla tuntuu ettei muka ole tapahtunut juurikaan mitään PAITSI ETTÄ.....Olen sopinut elämäni 2.näyttelyn turkuun ilpoisten kirjastoon.Tila haastaa korkeudellaan ja näyttelyille varatuilla tiloillaan jotka ovat pitkälti katon rajassa.joten töiden pitäisi olla suuria ja värikkäitä näkyäkseen sieltä.

Nyt kun tila on varmistunut iski mulle se "tyhjän pohjan" ahistus mitä ruumiin osia voisin maalata tuonne ja mitkä näyttää hyvältä noissa todella isoissa 65x90cm TIGERin pohjissa.Mullahan on silmä/ nenä/ suu pitkän mallisessa taulussa sitten "pieniä" korva+käsi+ jalat.Kipuhelvetti luultavasti näkyy tuolta hyvin joten sitä ei tarvi stressata.toiset jalat olen ajatellut tehdä ja ehkä keuhkot.

KELA muisti minua myös kirjeellä en kuulu enää vaikeavammaisten asumistukeen koska taloudessa asuu toinen(myöskin vaikeavammainen) joka tulee pian täysi ikäiseksi ja tokihan tuo tuki sitten pieneni eihän se voinut samoissakaan pysyä miksi muuten KELA nyt yhtäkkiä kuvittelee etten enää ole vaikeavammainen talouden pää.No toisaalta se on edunvalvojan heiniä miettiä nämä mutta epäilempä et kohta tulee edunvalvojalta viestiä et ruoka rahaasi täytyy pienentää.eihän se olisi kuin 3 kerta tän vuoden aikana kun sitä pienennettäs.Argh!!!Ärsyttää nämä paperi sodat ja etuuksista taistelu ja ainainen "valitus" asioista.

Sää ja vointi ovat vaihdelleet pitkin viikkoa ääripäästä toiseen.Viime keskiviikkona mulla oli kai niin kivuton ja psyykkisestikin hyvä päivä että mulla jäi ottamatta niin päivä-kuin iltalääkkeetkin. Se tietenkin kostautui heti seuraavina päivinä epärealistisena olona .Kivutkin herättelivät jo pitkin yötä muistuttaen et lääkkeet pitää ottaa silloinkin kun on helpompi olla kun se kuiten kostautuu muutamana seuraavina päivinä.

Siksi olen ylpeä kun lauantaina jaksoin kelailla ympäri skanssia jonkun melkein 4 tuntia.Vaikka mulla ei nyt olekaan rahaa itsellä käyttää esim vaatteisiin muualta kun kirppikseltä haettuja kävimme bestiksen kanssa siltikin hänen yllyttämänä katselemassa kevät takkia mulle joita olikin sitten xxl dresmannilla joko beessi kangastakki tai tumma farkkutakki joista pidin joista voi sitten kysyä edunvalvojalta tai ottaa käyttörahasta muutamassa viikossa sivuun minkä voi (eli ei kovinkaan paljoa) ja kaveri lupas onneksi jelppiä tietyn summan.Mun vanhat takit on niin likasia ettei puhdistu koneessakaan ja niin rikki etten voi pitää enää niitä mä kun en ole tyypillinen nainen joka tykkää käydä vaatekaupassa mul on ne muutamat vaatteet jotka tarvin ja ne kulutan ihan loppuun.

Tarvin myös sähkärin käsinojaan kiinnitettävän wc laukun jotta kaikki mitä tarvitsen helpotus hotellissa on kätevästi ja täysin itseni saatavissa.Edellinen oli STADIUMilta pinkki valkoisin kuvioin.joka on jo niin rikki et kohta saan pelätä kassin sisällön tippuilevan niistä reistä joita tuskin pystyy järkevästi korjaamaankaan.Joten kävimme myös skanssin stadiumissa jossa ei täysin vastaavaa enään ollut mutta monta hyvää edullista vaihtoehtoa kun sivukassi kun ei yleensä kestä kauaa ehjänä.

002.jpgtässä mun nykyinen resu pekka kassini nyt on

 

Kirkolla sain viimein itselleni palvelutehtävän josta tykkään ja johon kykenen ainakin suurimmaksi osaksi.pääsin pesemään ehtoollis kippoja ei ehkä se halutuin juttu mutta osu mulle kun nenä päähän.

Sitten kahvilla yksi seurakuntalainen jota en ole hetkeen nähnyt tuli jutteleen ja kerto kiertäneensä tiirikkalan sekä milanin nähdäkseen olemmeko bestiksen kanssa siellä.Oli kiva vaihtaa kuulumisia ja kun lähdettiin kirkolta hän saattoi meidät bussiin jossa nuori tyttö antoi pyytämättä meille sen keski tilan.

Meidän piti myös viedä sunnuntaina kirkolta tullessa vammaispalveluun mun poikaa koskeva kirje bestiksen kaa jäätii bussista arviolta lähimmällä pysäkillä ja lähdettiin seikkaileen ja saatiinkin se kirje sinne minne piti vaik olen käynyt tässä talossa vain kerran ja senkin taksilla.Olin ylpeä että me 2 näkövammaista selvittiin tuostakin haasteesta.

Tänään minulla on ollut monet vieraat Ensin R tuli kahville ja noutamaan tupperin tavaransa siinä rupateltiin pitkä tovi kun yhtäkkiä ovikello soi  ja T&R. M tulivat myöskin hakemaan ostoksensa hekin viipyivät kahvi kupposen verran.Oli mielenkiintoiset ja tärkeät keskustelut kumpienkin vieraitteni kanssa.Piirsin myös päivällä ihmisen osittain mallista osittain muististani ja täytyy myöntää että olen tyytyväinen ihmisen piirtäminen on ollu mulle se "mörkö"

005.jpg

Loppu ilta meni sen mitä jaksoin tuulen viemää katsoessa.

Nyt hyveli yöteli itse kullekin teistä jotka näitä sepustuksia olette jaksaneet lukea.

-Rea-