Olen ollut pitkään seuraamatta some uutisia ja olen onnistunut välttymään edes kuulemasta tästä uudesta "maritus" ilmiöstä.Mun 1 avustaja on päättänyt kokeilla ja hän kertoi jotakin siitä kai olettaen mun tietävän et mikä ihmeen maritus.No kun hän lähti aloin googletella marituksesta.toki minua kiinnostaa helposti siivottava koti kerta siivouksella tosin en jaksa siihen uskoa sanoi kuka tahansa mitä tahansa.Ja joissain kirjoituksissa oli asioita joihin en usko ja joita en tahdo elämääni.toki voin miettiä jokaisen tavaran kohdalla tuoko se minulle iloa tai tarvitsenko sitä edelleenkin.mutta en usko että tavaroilla olisi sieluja tai tunteita yms.mikä tulee marie kondon shintolaisuudesta joka ilmeisesti on hänen kotiseudulla yksi valta uskonnoista.

Ja tavallaan ihan täysin tietämättä marituksesta järjestin dvd hyllyni ja vaatekaappini avustajien kanssa. Tosin en ole vakuuttunut pysty viikkauksesta mutta ainahan sitä voi kokeilla jos se vie todellakin vähemmän tilaa ja auttaa            löytämään vaatteet helposti koreista.      kaappi2.jpgkaappi.jpgkuvat lainattu netistä

 

mutta se että kasataan kaikki vaatteet tai kaikki dvd levyt yhteen paikkaan helpottaa kyllä tavaroitten laittamista kirpputorille.ja nyt kun muutenkin on muutto mulistus käynnissä voin samalla siivota loputkin omista tavaroistani.mutta en vieläkään usko kertasiivoukseen vaan se iso siivous ja sitten pitää pitää sitä yllä laittamalla tavarat paikoilleen mikä on mulle se pahin ongelma.mutta se on hyvä menetelmä jakaa kaikki tavarat  kun ne on kasattu yhteen 3 kasaan pidetään,kirpparille,roskiin

-Rea-