Nyt onkin tullut pieni tauko kirjoitteluun.Mielessä on pyörinyt vaikka ja mitä mutta suurin osa ei ole ollut positiivista taikka rakentavaa. Mutta pakollisessa kotoilussa on ollut luovuutta kutkuttavia aineksiakin.Vaikkakaan ei juuri sillä alueella millä nyt niitä luovuuden purskahduksia eniten tarvitsisin.Eli se mun kovaa vauhtia lähestyvä näyttelyni on ihan vaiheessa ja idean ideaa ei löydy.Se mikä minua on pitänyt siellä kotona on osittain kivut mutta myös ahdistus ja paniikki oireet jotka aina välillä kuvittelen saaneeni niistä jo yli otteen ja sitten ne taas hyökkää puskista.En minä masentunut ole oikeastaan vaan väsynyt kipuun ja kaikkeen epätietoisuuteen jota elämässäni on paljon nyt.Ja kivut ovat suoraan verrainnolliset liikunta mahdollisuuksiini.Nyt on mennyt monta päivää etten ole uskaltanut lähteä kelailemaan mutta silti mieli ja kroppa käy yli kierroksilla odottaen sitä helpotusta ja huojennusta minkä se 500metrinkin kelauslenkki tuo mukanaan mutta kelaaminen aktivoi myös kivut.Viimeisin myllyn kelailukin meni paljon heikommin kun koskaan ennen.

No se siitä ja sen kestävyydestä ;)

Nyt olen kuitenkin tukevasti lahden validia kuntoutuksessa yksilöllisellä kuntoutus jaksolla.Ensimmäiseen päivään on kuulunut monien vanhojen tuttujen hoitajien kun kuntoutujienkin kanssa iloisia jälleen näkemisiä.

On ollut oma ohjaajan elämän laatu mittari sivukaupalla paperien rasti ruutuun menetelmällä täyttämistä.talo tutuksi kierrosta aloitus illan vietto tarkoituksena tehdä meistä kolmesta yksilöllisen kuntoutuksen tänään alottaneesta ryhmä rämä.

Jatkossa on tällä porukalla liikunta,- keskustelu,- toiminta ryhmiä eri alojen ammattilaisten vetäminä.Unohtamatta tietenkään ruokailuita välipaloja kahvihetkiä muitten kurssilaisten kanssa. Nyt taisi olla3 kurssia yhtä aikaa talossa.Äsken avustajan kanssa ihmeteltiin mistä löytää tarpeeksi kova sänky minulle jotta pääsisin aamulla itse ylös eikä tulisi heti päksin reissua.selkä tosin aina reagoi uuteen sänkyyn sen tiedän ja tiedostan mutta että sen reaktion kanssa vielä voisi jumpata kelailla kävellä ja tehdä vaikka mitä muutakin.tehtiin myös fysioterapeutin alku tutkimuksessa hengitys ja puristusvoima testit ja 6 minuutin LE12325.jpg.700x700_q75_upscale.jpgkävely testi tämmöisellä kapistimella.Käsiin tuo sattuu enemmän kun jalkoihin kumma kyllä.Tarkoitus olisi kävellä päivittäin niin telineellä kun rappujakin.tänään alku matkaksi saimme 130metriä kävelyä 6 minuutissa.muina päivinä ei ole aikarajoja voin kävellä niin paljon tai vähän miltä tuntuu.Olen majoitettu 1 hengen huoneeseen mikä on hyvä sillä nuo yöt kun tuppaa olemaan välillä hieman levottomia niin en häiritse sitten toisia pyörimiselläni tai äänikirjoillani.Moni asia ei tietenkään mennyt kuin strömsössä oma teline jäi kotiin josta bestis lähettää sen tänne.myöskään en tiennyt että inr-verikoetta varten pitää olla lähetteen lisäksi maksusitoomus eikä lääke kassissani sittenkään ollut ohjeita lääkäriltä akuuttiin kipu kohtaukseen johon ei omat lääkkeet riitä.toivotaan ettei sellaista kohtausta tulisikaan täällä koskaan.Mutta ei vara venettä kaada.Faxeja Turusta odotellessa.Sänkyyni asennettiin myös nousutuki jollainen minulla on kotonakin.viimeksi minulla ei tukea ollut kun olin kuntoutumassa täällä. Henkilökuntaahan täällä on 24/7 joten apua saa mihin aikaan hyvänsä pelkällä napin painalluksella toisin kuin kotona.

index.jpg

Olen myös alkanut ihan omaksi huvikseni kirjoitella tarinoita sillä saralla pakkokotoilu sai sormet tanssimaan näppäimillä en edes kaikkea tiedä mitä kirjoitin kun uppouduin vain näpyttämään.viikonloppu avustajan kanssa vähän katseltiin mitä olin saanut aikaan.Tarkoitus olisi aina kun tarinan pätkä jompaan kumpaan 2 tarinastani tulee mieleen saada se samantien koneelle tai paperille ylös. Toivottavasti täälläkin tulee jotakin lisäyksiä tarinoihin kuin myös muutamia tauluja ne mun haaste vapaa.-ajalle Tämä blogi on myöskin minulle tärkeä tapa jakaa elämääni kirjoittamalla siitä.Koetan ottaa ja vastata jos joku haluaa vaikka postauksen jostain tietystä aiheesta ja muutenkin ehdotuksia kysymyksiä kritiikkiäkin saa antaa hyvän käytöksen rajoissa.

-Rea-